Wednesday 23 March 2011

..3 Series!!!..

Hola..

-- n3 kali ni ayat jiwa2..Harap Maklum --

23 March 2011 - genap la umur ku 30 thn..utk lebih glamer n vogue d vast!!..aku memberi gelaran "3 Series" utk starting three = 3 itu..seperti kereta mewah BMW..ada Series2nya..oleh kerana itu, aku pun ingin merasa "mahal" seperti BMW.. :)

Sepatutnya dan selayaknya aku bergembira tahap dewa2 hari ini..gembira dan bersyukur dgn nikmat yg ada..ya, memang aku bersyukur dan menghargai apa yg ku miliki..tetapi, d sebalik kegembiraan itu..terpalit jua rasa sedih dan duka yg teramat sangat..kesedihan dan kedukaan yg tidak mampu utk ku bendung lagi..hati yg lara yg trpaksa ku pendam selama ini.. :(

Aku redha dgn ketentuanNya..aku terima, pasrah..dan aku sentiasa berusaha utk menghargai dan menerima segalanya..tetapi, sabar ku ada batasnya..tika aku sudah berusaha utk memberi ruang dan peluang..kenapa perlu d persiakn peluang itu? kenapa perlu d uji tahap kesabaran ku? kenapa?

Aku sudah puas bertahan..puas bersabar..dan sudah puas mengalirkan air mata..tapi, sampai bila aku harus bertahan? sampai bila aku harus bersabar? hmm..aku sendiri tidak pasti..tika ini, ingin rasanya aku menjerit, menangis dan meraung sepuas2nya dgn nasib yg ku alami..hati ini terlalu terluka dan cukup menderita..kenapa tidak menangis? sudah puas ku menangis..tetapi, sebanyak mana pun aku menangis..masih ada tertinggal sisa2 tangisan yg tidak mampu ku luahkan..sakit dada ku menahan sisa tangisan ini..sakit!!!

Setiap apa yg berlaku..pasti ada Hikmah D Sebaliknya..dan aku yakin akan kenyataan itu..buat masa ini..aku cuma mampu berdoa dan terus berdoa agar Allah s.w.t memberikan aku kekuatan, kesabaran dan ketabahan utk menghadapi ujianNya..aku berdoa semoga d beri petunjuk dan hidayah utk aku mencari jalan yg terbaik utk keluar dari kekusutan ini..pasti akan ada hati yg terluka..ya, memang benar..tapi, hati ku jua perlu d jaga..kali ini..aku mahu pentingkn diri sendiri..penat rasanya aku menjaga hati org lain sedangkan hati ku tiada siapa pun peduli..

Cukup lah sampai d sini..bila tiba masanya utk aku melangkah pergi..jangan d halang pemergian ku itu nanti..kerana waktu itu..semuanya sudah terlambat utk aku mengundurkn diri..bila aku sudah nekad dgn keputusanku..terlalu sukar utk ku berganjak walau seinci..

kini..AKU SUDAH BERHENTI BERHARAP!!!

Izinkn ku mengundur diri..sekian..

Adios..end.

4 comments:

Vivacious O'light said...

happy birtday senorita intanh!! sedih banget entry kali ni. ingatkan ada nak buat lawak di hujung entry..tp nampaknya sedih sampai ke sudah... semoga segalanya akan jadi baik ...

Azreen Khamis said...

Welcome to the 30's club...hehehe...mst perasaan terasa lainkn bila melangkau ke usia 30 ni...tp ia membuatkan kita lagi matang....

sabar yea intan...stp apa yg berlaku ada hikmahnya....jgn sedih2 n make sure u sentiasa hepi....

MashadI~SuriyA said...

huh.. ngapain intan??

Kenapa engkau berduka lara...

Jangan berhenti berharap ok...

intanhajilah said...

TQ kwn2!!

doakan la yg trbaik utk aku.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...