Thursday 30 June 2011

..GATA Sipitang..

Hola..


Pernahkah anda mendengar nama GATA??

Mungkin anda pernah terbaca di dada akhbar atau pun di siku sebelah kiri akhbar??

TIDAK PERNAH??


HAH!! tepat pada masanya..izinkan hamba me"mernah"kan ketidak "pernah"an anda itu..


Festival GATA SIPITANG adalah singakatan bagi Gasing dan Tamu Besar Sipitang. Diadakan 2 tahun sekali. 1st time Festival ni diadakan pada Julai 2003.


Dan bermula esok, 30 Jun 2011 sehingga 3 Julai 2011..GATA akan diadakan buat kali ke-5..


Apa yg ada di GATA??


banyyakk!!!! banyak benda yg ada di GATA..mo taip di sini pun nda muat..

share sikit ok la..GATA ada pameran budaya dan adat tradisi suku bangsa, gerai jualan makanan tradisi, persembahan kebudayaan dan banyak lagi..


so, for more info..check it out link di bawah ni..website GATA..


http://www.gatasipitang.gov.my/


................................................................................


honestly la kan, biar pun aku anak jati Kg. Hujung Padang Sindumin, Sipitang..

aku sebenarnya nda pernah ambil tau pun apa itu GATA..

aku ingat GATA ni festival biasa2 ja..kecil2..kampungan..

tapi, ternyata aku silap besar..


GATA adalah festival yg BESARR!!!! BIG EVENT!!

ehh..ini bukan cerita dongeng beb..betul2 punya..

nda percaya?? buka la website GATA..mesti lepas tu u alls percaya..


utk bukti kukuh dan sahih..esok, PM Malaysia akan turun merasmikan GATA dan Espaland Sipitang..see..PM pun datang tau..maknanya, GATA ni mmg betul la event besar..


so, kepada sesiapa yg berkesempatan utk datang melihat sendiri apa itu GATA..datang la beramai2 memeriahkan majlis dan men"JEM"kan jalan Sipitang..hehe..


aku kompom datang..kena bertugas jadi driver kakak aku dan tolong mana2 yg patut..kalau yg nda patut pun, aku tetap akan tolong..sebab, aku ni kan seorang yg rajin.. :D


kedatangan aku esok membawa niat yg besar dan suci murni..

aku ingin mengenal budaya bangsa..my "lumba" - KEDAYAN.. :)


"Daei Sipitang Kuan Biskita"


sekian..


adios..end.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...