Thursday 14 June 2012

..Glad to help!..

Salam..Hola!

biarpun kisah ni berlaku pada 6 FEB 2012 (berkurun baru mo update)..
aku tetap mo buat n3 about this story.. :D (layan!!)
.........................................................................................................................................

Al-kisah petang hari tersebut..time lalu depan masjid Sipitang..aku nampak 2 orang mat + minah saleh tepi jalan tengah cuba tahan kereta..(macam dalam movie selalu kita tengok tu)..but,of coz la orang nda akan berhenti..either sebab language barrier or memang orang nda berani mo tolong..

mula2 aku setakat tengok saja la..tapi hati aku meronta2..
membentak2 supaya berhenti and tolong dorg..--> membentak gitew kaw..dahsyat!! hehe..

kenapa aku ada hati mo tolong dorg?? sebab itu adalah salah 1 wish-list aku..
memang PELIK TAPI BENAR..tapi itu la hakikatnya..aku pun heran kenapa aku ada wish macam gitu..maybe because i wanna prove to myself  that i can speak with 'real person' - yang nda paham malay sepatah haram pun.. :D

so,after discuss about my niat (phone call) to help them with my niece,Amy..
decision has been made dan aku pun berhenti dan tanya 

me : where you wanna go mem?
 
them : me and my boifren wanna go to Beaufort..bla bla..don't want cab..bla bla bla..we don't wanna pay for the ride and people told us, it's easy to hit car here..(*hit = tahan) --> easy?? sapa la people yang cakap tu 

dorg tahan kereta. minta hantar pergi Beaufort. nda mo bayar. so,kira tumpang for free la

me : oh ok! Sipitang - Beaufort is just 30 min drive..i give you a ride..no worries! i'm willingly wanna help..but i've to fetch my niece 1st..is that ok? 

sepanjang 30 min tu macam2 la kami bersembang..berbelit2 lidah aku speaking london okey!!
nasib baik la ada my niece (fyi, she's a english teacher..sebab tu bawa dia jadi peneman..hehe)
Natalia memang friendly sangat2..so,kami pun harus la membalas ke'friendly'an itu.. :D

btw, nama dorg ialah Natalia and Alias..they are from Poland..they quit their job at UK and travel around the world..travel the cheapest way as they said..(tumpang orang nda payah bayar. stay tempat murah and makan yang murah2)..dorg sudah pergi China,Vietnam,Brunei,Malaysia & in 2 days time (time tu la kan)..dorg akan fly to Indonesia..awesome kan?? now, only GOD knows where they are.. :)

1 hari nanti..aku pun akan kejar impian aku untuk travel around the world..insyaAllah.. :)

dipendekkan cerita --> padahal sudah panjang berjela kami just drop dorg di stesen keretapi Beaufort.. :)


oh ya..natalia also talk about this awesome website..check it out! www.couchsurfing.org
.............................................................................................................................................

so, sama ada niat aku ni dipandang mulia atau pun dianggap bodoh..terpulang pada pendapat masing2..
yang penting, wish-list aku yang ini sudah boleh 'tick'.. :8

dalam perjalanan balik Beaufort-Siptang-Sindumin..
Amy said to me..i'm proud of u Tan!! --> me too..ahaks~

*note : kalau orang tempatan, aku nda berani tolong sebab takut kena tipu and kena rompak.. :(

"I LOVE MALAYSIA & PROUD TO BE MALAYSIAN"

adios..end.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...