Monday 7 February 2011

..Aku Patah Balik..

Hola..

AKIBAT JEM TERUK..AKU PATAH BALIK..

Terjemahan : JEM = Traffic Jammmm, Kesesakkkkan lalu lintas..(byk 'm' dan 'k' menunjukkn ke-extrememan keadaan)

cuti CNY 1 minggu..
aku balik ipoh hr jumaat 28 Jan 2011..lepas habis ja class pagi kul 10am..aku chow..
seminggu cuti rs mcm sekejap ja..biar pun aktiviti aku cuma duduk rumah..tgk TV..cuci kain..masak..
tpi,bila ada insan trsayang d sisi..
semua pun jd best.. :)

part paling boring dan tidak best..
bila cuti sudah habis..finito.. :(
trpaksa la cam-packing (campak + packing) skali lagi dan plan utk drive berjam2 lamanya utk balik bt.pahat..


AHAD - 6 Feb 2011

aku biasa brtolak dr ipoh kompom ptg..nda kisah la smpai bt.pahat mlm..pagi2 drive,aku ngantuk.. :D
lepas lunch dgn hubby..aku pun memulakan perjalanan balik dlm kul 4.40pm..
smpai tol ampang..aku nampak byk gilakk kereta..alamak!!jem!! (terkejut konon)
dengar d sinar.fm..jem teruk dari simpang pulai smpai ke sungkai..pedas linggi..seremban..ayer keroh..bla..bla..bla..perghh!!dahsyat!!

tanpa usul periksa..aku pun percaya bulat2 apa yg aku dengar d radio..
tiada masa la aku mo find out sendiri betul ka tidak cerita tu..
bayangkan..had kelajuan aku time itu hanyalah 0 - 20 km/j..
mau minggu depan baru aku smpai bt.pahat kalau gitu..hehe..

aku pun mengambil keputusan drastik utk patah balik ke rumah..(dlm hati ku menyanyi riang)..
exit paling dekat..ikut exit simpang pulai..itu pun jem jgk..hmm..
setengah jam perjalanan baru la nampak 'rumah' tol..huh..rs mcm mo muntah sudah aku..
baru suku perjalanan..kalau aku teruskan smpai bt.pahat..mau batuk berdarah kali..hehe..
drive,drive,drive,drive..akhirnya..aku smpai rumah..kul 6.30pm.. :)

ISNIN - 7 Feb 2011

aku bertolak dari rumah kul 7.30am..awal.. (takut jem lg..)
on my way tu..aku kira masa perjalanan dari tol ampang ke exit simpang pulai..nda smpai 15 minit pun..
semalam..jem teruk pnya pasal..rs mcm jauh gilakk..brjam2 gitu..huu..memang dahsyat!!
nasib baik aku balik hr ni..hehe

perfect day..
hari yg cerah..jalan pun lengang..perjalanan aku smooth ja..lancar..
kalau mo drive zig zag d jalanan pun bulih..hehe..
tpi,yg nda bestnya..aku ngantuk bangat..tahan pnya tahan smpai aku nda tahan..
aku pun menyinggahkan diri d restoran jejantas ayer keroh kul 10.40am..sejam aku d situ..segar la sikit..

sambung perjalanan lagi dan lagi dan lagi..
akhirnya aku smpai ke destinasi tepat kul 1pm..
naik hostel..aku nampak katil memanggil manggil..apa lagi..landing terus..
class??hmm..2 class aku ponteng hari ni..
1) class kul 11am..(aku memang nda sempat attend)
2) class kul 4pm..(aku sengaja nda attend)
minta maaf la byk2 kpd sesiapa yg berkenaan..
nda larat..penat.. :D

so................

Moral of D Story : Ingat la time musim perayaan..kompom akan JEM TERUK!! :D

sekian..

adios..end.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...