Sunday 15 November 2009

Ketahuan yg Tidak Disengajakan

ola..

skrg jam sdh kul 12.30am..so,sdh msuk hr ahad - 15 Nov 2009..tpi,aku msih brsemangat mo update blog..hehe..

kisahnya..ptg tdi,sblm mo kuar dgn kakak aku..dgn tidak semena mena..tiba2 aku teringat mo cr aku pnya driving lesen..rs mcm slama ni aku bwk keta tnpa ada lesen..cr pnya cr..lama la jgk aku cr..nda jmpa..adus..rs mcm mo bengang sdh..mana la aku letak ni..hhmmmm....

aku pun mnjalankn operasi mencari d semua wallet yg aku miliki..dlm wallet Carlo Rino tiada..dlm wallet Vincci aku tiada..wallet Guess pun tiada..dlm wallet kulit yg tiada brand aku beli dgn harga RM20 pun tiada..(penyataan brand d cni hanyalah utk tujuan komersil shj..tidak brniat utk menunjuk2)..smpai aku check skali wallet niece aku..(mcm nda munasabah tindakan ku ini)..bkn apa..kdg2 aku kuar..aku tumpang simpan IC n lesen aku d wallet dia..sbb 2 aku tnya..pun tiada jgk..

aikk..aku pun sdh naik hairan..d mana la aku letak lesen aku ni..last2..aku jmpa jgk..rupa2nya..lesen aku ada d blkg gmbr kawin aku dlm wallet Carlo Rino..CIS!!..hampagas btul la..buek ponat yo eden selongkar sumo wallet..

akn ttpi,bt ke sekian kalinya..jantung aku terkejut lg..aduyaiii...lesen aku mati daa..10/11/2009..maknanya..aku akn lmbt 6 hr la bl aku renew lesen isnin ni..kureng btul..mcm mana la aku blh nda ingat lesen aku mati..ini sah kes tiada reminder..sungguh tidak senonoh dri ku ini.. :D

so,Ketahuan ku trhadap kematian lesenku ini adlh scr Tidak Disengajakn..aku brsyukur krn aku duduk d KK..kl aku d kg ku Sipitang saat ini..sdh tentu aku akn d saman oleh pak polisi kerana polis d sana rajin gila check lesen..hehe..tpi,andai kata la aku kena tahan pak polisi..scrip ada sdh dlm kepala.."sy minta maaf encik..sy nda perasan lesen sy mati"..agak2 kamurang la..kena terima ka alasan 2..??..msti polis 2 akn kesian dgn aku yg cute ni..hehe..

oleh itu kwn2..

MORAL OF D STORY : check lesen anda skrg..dan jgn lupa pigi renew secpt mungkin..jgn biarkn dri anda d selubungi msteri hantu lesen..hua hua hua... :)

adios..end.

2 comments:

Ambo said...

Dah kebumikan ker belum ?

intanhajilah said...

nda kebumikan..kasi awet jd mumia ja..hehe..br lps renew lesen tdi..alhamdulillah..settle!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...